Teka-teki Mudah Senang Menyelesaikan - Teka-teki Keras Boleh Memandu Anda Gila Pada Masa


Sekiranya anda tidak pernah merasa senang menghabiskan waktu petang yang kesepian cuba mencari jawapan kepada teka-teki, anda tidak tahu berapa banyak keseronokan anda hilang. Mereka datang dalam semua bentuk dan tahap kerumitan, bermula dengan teka-teki yang mudah, maka teka-teki keras, dan yang paling sukar, penggila otak yang sangat sukar.

Jika anda menikmati aktiviti yang memaksa otak anda untuk berfikir pada tahap tertinggi, anda yang paling menantang akan mendapat sepakan besar yang cuba untuk mengungkap jawapan teka-teki. Terdapat kaedah untuk kegilaan walaupun, dan sehingga anda memahaminya, dan melaksanakannya sepenuhnya, anda akan lebih mungkin tidak terlalu baik untuk menjawab dengan jawapan yang betul.
Untuk menjadi sangat mahir dalam sukan, ya sesetengah pencinta teka-teki menganggapnya sukan; anda perlu berfikir seperti orang yang menulis teka-teki. Dengan kata lain, anda perlu masuk ke dalam kepala mereka. Terdapat sebab mengapa mereka dipanggil teka-teki, yang mereka tidak mudah difahami atau diselesaikan.
Image result for teka teki

Setiap teka-teki akan mempunyai bilangan kata tertentu, dan hampir setiap perkataan itu, penulis boleh menggunakan kata lain di tempatnya. Oleh itu, anda perlu melambatkan, baca semua perkataan dengan berhati-hati, dan tanyakan kepada diri sendiri, "Mengapa pengarang menggunakan perkataan ini, bukannya"?

Itulah langkah pertama, seterusnya anda perlu memikirkan apa yang sedang diteka teka-teki. Teka-teki direka oleh sifatnya untuk cuba mencari satu arah, apabila anda sepatutnya mencari arah yang bertentangan. Oleh itu, perkara pertama yang perlu anda lakukan apabila anda bekerja di bahagian persamaan penyelesaian ini adalah melupakan sama sekali mengenai yang jelas, dan menumpukan pada andaian yang tidak begitu jelas yang penulis cuba buat.

Sekiranya semua itu agak sedikit rumit, baiklah, dan ini dimaksudkan untuk menjadi begitu. Sekiranya anda benar-benar ingin mendapatkan yang baik dalam menyelesaikan teka-teki yang sangat sukar, sebaiknya mulakan dengan yang mudah terlebih dahulu dan kemudian beralih kepada teka-teki yang lebih rumit. Anda ingin melakukan ini kerana banyak sebab.    
Image result for teka teki

Pertama, anda ingin memperoleh kemahiran yang anda perlukan untuk berjaya. Kedua, anda ingin mengembangkan gaya dan teknik anda sendiri. Ketiga, dengan mempelajari cara menyelesaikan teka-teki yang mudah, keyakinan Anda akan berkembang, yang akan memberi Anda dukungan emosional yang Anda perlukan untuk mengatasi teka-teki yang lebih kompleks.

Menyelesaikan teka-teki sebagai hobi pastinya bukan untuk semua orang. Bahawa dikatakan, mereka mempunyai jutaan pengikut yang berjuta-juta orang yang melakukannya setiap hari dalam kehidupan mereka. Sekiranya anda fikir anda boleh pandai melakukannya, atau anda fikir anda akan menikmatinya, maka, mengapa tidak anda teruskan dan mencubanya. Lagipun, siapa tahu, anda mungkin suatu hari nanti menjadi salah satu penyelesai teka-teki terbaik di dunia.

Comments